foto's - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Marthe Kerkwijk - WaarBenJij.nu foto's - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Marthe Kerkwijk - WaarBenJij.nu

foto's

Door: Marthe

Blijf op de hoogte en volg Marthe

09 November 2008 | Egypte, Caïro

Jahaaa, nou ben ik in een internetcafe en ik heb ook nog eens mijn kaartlezer bij me, dus ik kan foto's uploaden, inshallah.

Vandaag bracht ik mijn paspoort naar de Mugamma en haalde 'm twee uur later weer op, met daarin mijn visum. Ik mag blijven. Ik herkende de vrouwen - ze waren nog steeds aan het ouwehoeren - nog van een half jaar geleden. Moet je je voorstellen dat je jarenlang dag in dag uit visumstempeltjes zit te plakken achter een loket. Niet mijn ambitie.
Naast elke vrouw stonden twee stoelen volgepakt met mappen met ingevulde formulieren 7 erin. Toch zit er blijkbaar een systeem in, want nadat de mevrouw achter loket 38 gelezen had wat de mevrouw van loket 12 gisteren in het hoekje van mijn paspoort had gekrabbeld, had ze mijn formulier 7 er in no time tussenuit gevist. En toen ik mijn paspoort kwam ophalen vond ze 'm ook weer zonder aarzelen uit de stapel verwerkte visa, door mij met mijn pasfoto te vergelijken. Toch knap, als je die papierwinkel ziet waar ze mee moeten werken.. - hoezo, automatisering? - Maar ja, ze doet dat dan ook al ik weet niet hoe lang elke dag.

Tussen het brengen en halen van mijn paspoort ben ik door Downtown Cairo gaan wandelen, de wijk waar de Mugamma staat. Interessante wijk wederom om doorheen te struinen. Het is een wat oudere wijk met dito gebouwen. Wel heel druk, veel backpackers en dus ook veel mensen die je proberen over te halen vanalles bij hen te kopen. Kleine winkeltjes, straatjes, koffiehuisjes. Kortom, het soort mierennest zoals je die in elk oud centrum van elke wereldstad tegenkomt. Leuk om een dag door te brengen, maar daarna ga je toch naar meer comfort en rust verlangen. Wel heb je er een aantal goede moderne kunst galeries, waarvan ik er een wilde bezoeken. Helaas was er niets te zien, want vanavond wordt er een grote internationale expositie geopend, dus men was druk bezig de galerie in te richten.
Wel heb ik in een boekwinkel een uitgebreide zelfstudie Egyptisch Arabisch gescoord. Lekker dik boek met een CD. Houdt mij voorlopig wel even van de straat. Figuurlijk dan, want ik ben niet van plan te stoppen met wandelen natuurlijk!

Gisteren kwam de timmerman langs, want hij had een kast af. Helmy heeft die kast ontworpen en de timmerman heeft 'm getimmerd. Da's het handige van lage loonkosten, dan kun je zoiets nog eens laten doen. De kast heeft een L-vorm (tv erop, audiovisuele apparatuur erin) en er zitten nog geen planken of laden in, dus ik kon erin. Zie foto's.


  • 09 November 2008 - 13:07

    Marthe Kerkwijk:

    De foto's zijn gelukt! Ik heb ze bij verschillende berichten geplaatst. Klik op 'fotoboek' voor een overzicht.

  • 09 November 2008 - 21:22

    Erna:

    dag schatje, wat fijn om foto's van je te zien. Bel je snel, love you, mam.

  • 10 November 2008 - 04:14

    Diny En Jolijn :

    hallo, hier groetjes vanuit hectisch New York.
    Ik mis nog een foto NAAST de kast....
    leuk verhaal weer.....

  • 10 November 2008 - 08:15

    Carla:

    Mooie foto's!!

    Groetjes van ons

  • 11 November 2008 - 12:05

    Jeanine:

    Leuke fotos.
    Volgens mij heb je je nieuwe spijkerbroek aan als ik me niet vergis?

    Groetjes Jeanine

  • 11 November 2008 - 12:05

    Jeanine:

    Leuke fotos.
    Volgens mij heb je je nieuwe spijkerbroek aan als ik me niet vergis?

    Groetjes Jeanine

  • 12 November 2008 - 12:03

    Lillian:

    Handige kast (ook plek voor couchsurfers die niet zo zeuren vanwege een hard bed)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marthe

Op zoek naar een baan en een PhD in Londen, en eindelijk samenwonen met mijn vriend.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 53392

Voorgaande reizen:

07 Februari 2008 - 06 Juni 2008

Mijn eerste reis

13 Oktober 2010 - 30 November -0001

Londen voor de lange termijn

Landen bezocht: