Terugblik - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marthe Kerkwijk - WaarBenJij.nu Terugblik - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marthe Kerkwijk - WaarBenJij.nu

Terugblik

Door: Marthe

Blijf op de hoogte en volg Marthe

19 Januari 2009 | Nederland, Amersfoort

Inmiddels ben ik weer in Nederland, in huize Kerkwijk in Amersfoort, en terwijl ik weer eens op zoek ben naar een kantoorslavenbaantje, kijk ik terug op de afgelopen periode, mijn laatste dagen in Cairo, de Kerstdagen met mijn familie en Oud en Nieuw met Helmy en vrienden.

De laatste dagen in Cairo nam ik afscheid van mijn vrienden en familie in Egypte, en de ochtend van 24 december was het tijd om naar Nederland te vertrekken. De feestdagen bracht ik door zoals dat hoort, met veel wijn, vrienden, familie die je niet zo heel vaak ziet, nog meer wijn en eten. En daarna was het weekend en er was nog wijn over, dus die ging ook op.

En voordat ik goed en wel een schaal oliebollen kon bakken, stond Helmy alweer op Nederlandse bodem. Met vrienden hebben we 2009 ingeluid in Amsterdam, op een ontzettend ordinair en veel te duur feest (alleen Boudewijn kon de te korte rokjes en de Go-Go danseressen wel waarderen) maar evenzogoed wel heel gezellig.
Een katerontbijt met veel eieren later kwamen we weer in Amersfoort en de volgende dag werd die arme Helmy op een fiets gezet en moest hij door de ijskoude avond naar de housewarming van Eline en Nico fietsen. In het kader van de integratie, zullen we maar zeggen. Net als de hutspot met hachee.

Ruim een week bleef Helmy in Nederland en toen namen we echt afscheid. Weer maanden en maanden apart. Maar wanneer onze studie in Londen begint, zijn we voor altijd samen.

  • 19 Januari 2009 - 12:55

    Diny:

    och Marthe, wat doet afscheid nemen toch pijn. I know it. Ik ben net terug uit het heerlijke, warme Gambia en zit zo vol herinneringen en emoties en heb daar zoveel lieve mensen ontmoet (allemaal moslims. heb zelfs een huwelijksaanzoek gehad en als het aan Sena Camara ligt word ik zijn vrouw. hahaha. Hij is 34 jaar nb maar daar maakt dat niks uit. Liefde overstijgt alle leeftijden en afstand van elkaar, zegt hij) Ik moet nu ook weer back to reality en centen verdienen want die zijn op. kus van je tante

  • 19 Januari 2009 - 13:02

    Carla:

    Afscheid nemen van je geliefde is altijd moeilijk. En 24 uur duurt al lang als je verliefd bent.

    Houd je ons ook op de hoogte van je tijd in Londen? Lijkt me ontzettend leuk.

    Groetjes en veel succes.

  • 19 Januari 2009 - 17:26

    Rianne:

    heeee marthe!! nu heb ik je toch al erg lang niet gezien, tien hele dagen, dat is de afgelopen maand nog niet eerder gebeurd!!! mocht je nog een slokje wijn nodig hebben om al het leed te verzachten, je weet me natuurlijk te vinden! en dan lijd ik stiekem met je mee:)

  • 21 Januari 2009 - 11:04

    Pieter Van De Ass.:

    Hey Marthe,

    Leuk dat je weer terug bent in dit koude, "maar niet koud genoeg voor een elfstedentocht" land.
    Ik ben benieuwd waar je nieuwe tijdelijke klus hier in de nederlanden zal zijn.

    succes met het zoeken.

    groet,

    Pieter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marthe

Op zoek naar een baan en een PhD in Londen, en eindelijk samenwonen met mijn vriend.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 53394

Voorgaande reizen:

07 Februari 2008 - 06 Juni 2008

Mijn eerste reis

13 Oktober 2010 - 30 November -0001

Londen voor de lange termijn

Landen bezocht: